Projekt Aktywnej Edukacji Przyrodniczo-ekologicznej
Głównym celem projektu jest wszechstronna edukacja ekologiczno – przyrodnicza. Projekt skierowany jest do uczniów szkół podstawowych oraz najstarszych grup przedszkolnych.
W ramach projektu odbywają się pozalekcyjne zajęcia prowadzone w formie warsztatów i zajęć terenowych, wyjazdy naukowo-badawcze, pokazy filmów przyrodniczych.
Pięć Jeżyków
W ramach projektu w roku 2009 realizowany był program „Pięć Jeżyków”, który był dofinansowany ze środków m.st. Warszawy.
Jeżyk 2009 składał się z czterech elementów:
- dwudniowych, naukowo-badawczych wyjazdów autokarowych i jednodniowych wycieczek rowerowych – „Aktywnie poznaję”,
- pokazów filmów przyrodniczych,
- warsztatów ekologicznych „Znam więc dbam i chronię świadomie”,
- warsztaty twórczo-plastycznych „Twórczo i ekologicznie”.
Cztery Jeżyki
W 2008 roku realizowany był program „Cztery Jeżyki”, który był dofinansowany ze środków m.st. Warszawy.
Myślą przewodnią programu było stwierdzenie: „Żeby chronić muszę znać”. W ramach programu odbyły się trzy wyjazdy naukowo–badawcze do Kampinoskiego Parku Narodowego; powstały prace „Parki i skwery Mokotowa i Ursynowa”; odbyły się warsztaty ekologiczno–przyrodnicze dla grupy prawie 60 uczniów oraz pilotażowe warsztaty dla grupy 25 przedszkolaków.
Od października do grudnia w Natolińskim Ośrodku Kultury na Ursynowie odbywał się „3 Jesienny Przegląd Filmów Przyrodniczych”. Przegląd Filmów Przyrodniczych odbył się także w dzielnicy Mokotów (dla przedszkolaków) i w dzielnicy Wola (dla uczniów klas 0-6 szkół podstawowych). Nauczyciele, aby utrwalić z uczniami wiadomości z filmów otrzymali, specjalnie opracowane na potrzeby programu, karty pracy.
W roku 2008 programem było objętych ponad 1400 uczniów szkół podstawowych i przedszkolaków.